Leerreis

 Als een kind op onze school komt, willen we hen eerst leren kennen. We gebruiken daarom de eerste weken om te onderzoeken hoe een kind leert, welke talenten en aandachtsgebieden wij zien en hoe hij of zij zich ontwikkelt binnen ons onderwijs. De unieke ontwikkeling van een kind zien wij als een leerreis, die wordt vastgelegd in een persoonlijk digitaal portfolio.

 

Wij hebben het jaar in twee periodes ingedeeld voor de leerreis: van augustus tot en met februari en van februari tot en met augustus. Elk half jaar wordt het digitaal portfolio geëvalueerd door de vakspecialisten, de mentor en vanaf groep 4 ook door de kinderen zelf. Kinderen stellen zelf het portfolio samen met de mentor en de vakspecialisten, in dit portfolio zitten resultaten en beeldmaterialen die de ontwikkeling onderbouwen en die zij zelf hebben gekozen.

 

Aansluitend nodigen wij u uit om in te tekenen voor het leerreis- & digitaal portfoliogesprek. Dit gesprek duurt gemiddeld een half uur en u kunt een dag en tijdstip kiezen waarop de mentoren die week beschikbaar zijn. Deze gesprekken vinden plaats in juni en februari. Kinderen vanaf groep 4 mogen daarbij aanschuiven, vanaf groep 5 verwachten wij dat zij altijd aanwezig zijn. Het gaat immers om hun leerreis door het leren en hiermee stimuleren wij het mede- eigenaarschap.

 

Halverwege de leerreis-periodes is er een facultatief spreekuur, u kunt een afspraak maken van 15 minuten bij de mentor en/of vakspecialist of zij nodigen u uit om een afspraak te komen maken. Ook hierbij is uw kind aanwezig. Deze gesprekken vinden plaats in november en april.